Tevreden huurders
In de dynamische wereld van vastgoedbeleggingen is het creëren van waarde voor alle betrokkenen de sleutel tot succes. We richten ons niet alleen op het behalen van goede rendementen, maar ook op het realiseren van moderne en aantrekkelijke woon-, werk- en winkelomgevingen. Onze internationale high-end woningportfolio in Europese topsteden biedt ons waardevolle inzichten in de hedendaagse trends en behoeften.
Maar hoe meten we of onze huurders echt tevreden zijn? De visie daarop is per land verschillend. Tim Aalders, portefeuillemanager van de Nederlandse woningportefeuille, benadrukt het belang van persoonlijke interactie: “Naast de jaarlijkse huurdersenquête zetten we vooral in op directe communicatie. We zorgen ervoor dat de drempel om met huurders in contact te komen, zo laag mogelijk is. Onze complexmanagers gaan ook letterlijk de deur langs voor een praatje. Zo blijven we op de hoogte van de wensen en behoeften van onze huurders.”
In Polen is de situatie weer heel anders. Daar wordt alleen gewerkt met tijdelijke contracten en is er veel minder sprake van een krappe woningmarkt zoals we in Nederland hebben.
Margarethe van der Vorm, director International Investments, licht toe: “Met eigen community managers en een loyalty programma creëren we een sociale, dynamische woonomgeving. Onze aanpak daar wordt zichtbaar in de hoge verlengingspercentages van huurcontracten, wat wijst op een sterke huurderstevredenheid. Ons project La Praga in Warschau is een treffend voorbeeld. Na het eerste huurjaar koos 90% van de huurders ervoor het contract te verlengen, een percentage dat ruim boven de gemiddelde benchmark van 25% ligt. Dit bevestigt dat onze inspanningen om aantrekkelijke en duurzame woonomgevingen te creëren worden gewaardeerd. En dat is ontzettend belangrijk: tevreden huurders die zich thuis voelen op de plekken die wij met passie en toewijding ontwikkelen.”