Veelgestelde vragen

Inschrijven voor woningen

Q
Hoe lang is de wachtlijst?

De wachtlijst is heel variabel, dit verschilt per woonplaats en per type. Dit kan variëren van een aantal maanden tot mogelijk een jaar. Uiteraard blijft dit een indicatie en is het voor ons heel moeilijk om hier een nauwkeurig antwoord op te geven. Dit is afhankelijk van het aantal opzeggingen en het aantal geïnteresseerde kandidaten.

Q
Hoe schrijf ik in voor een huurwoning?

Inschrijven is gratis. U kunt zich alleen inschrijven als u 18 jaar of ouder bent. Inschrijven gaat heel eenvoudig via onze website door te klikken op het kopje inschrijven. U schrijft zich in als huishouden. Uw partner hoeft zich dus niet apart in te schrijven maar schrijft zich samen met u in. Ook geeft u aan met hoeveel personen u wilt verhuizen. Na ontvangst van uw inschrijving ontvangt u direct een e-mail ter bevestiging en nemen wij uw aanvraag in behandeling.

Q
Hoe vraag ik huurtoeslag aan?

Huurtoeslag kunt u aanvragen bij de Belastingdienst met een aanvraagformulier. Deze kunt u via www.toeslagen.nl downloaden of per telefoon aanvragen op nummer: 0800-0543. Om in aanmerking voor huurtoeslag te komen heeft te maken met verschillende zaken zoals leeftijd, huurprijs, inkomen en vermogen. Via de website www.toeslagen.nl krijgt u meer informatie en kunt u een proefberekening maken.

Q
Hoe worden kandidaten geselecteerd?

Wij delen de reacties in op basis van inschrijfduur. De woningzoekende met de langste inschrijfduur gaat voor. Dit is ook de volgorde waarin de geïnteresseerde kandidaten de woning krijgen aangeboden. Wij werken niet met urgentieverklaring.


Reparaties en aanpassingen woning

Q
Ik wil aanpassingen in mijn woning aanbrengen, mag dat?

Voor het leggen van harde vloerbedekking, zoals laminaat, parket en overige aanpassingen in uw woning moet u toestemming vragen. U dient dit schriftelijk aan te vragen.

Q
Waar kan ik terecht voor reparaties in mijn woning?

Tijdens kantooruren kunt u hiervoor bellen naar uw service-manager/huismeester of onze Onderhoudsdienst. Onze Onderhoudsdienst is telefonisch bereikbaar op werkdagen van maandag t/m vrijdag van 07.30 uur – 16.15 uur. Na 16.15 uur en in het weekeinde wordt u automatisch doorgeschakeld naar onze servicedienst. De Onderhoudsdienst is telefonisch bereikbaar onder nummer 010-429 26 14 of per e-mail: Onderhoudsdienst@vormvastgoed.nl.


Huurovereenkomst

Q
Hoe moet ik de huur van mijn woning opzeggen?

U dient de huur schriftelijk op te zeggen. De huur kan alleen worden opgezegd halverwege een maand of op de laatste dag van een maand. De opzegtermijn is minimaal één kalendermaand. Een huuropzegging is definitief en onherroepelijk. De huur onder voorbehoud opzeggen is niet mogelijk. Staan er 2 huurders op het contract dan moeten die allebei de huuropzegging ondertekenen.

Q
Kan ik mijn voorinspectie verzetten?

Ja, dat kan. Neem zo snel mogelijk contact op met uw service-manager/huismeester, zijn gegevens staan in onze bevestigingsbrief van uw opzegging.

Q
Mag ik mijn woning onderverhuren aan iemand anders?

Nee dit is niet toegestaan. Wij proberen zorgvuldig te zijn in het verhuren van woningen. Een eerlijke woonruimteverdeling staat voorop. Daarom stemmen wij niet in met onderverhuur.

Q
Wat gebeurt er als de huurder van een woning overlijdt?

Bent u de partner/echtgenoot van de overleden huurder, dan kunt u vragen of wij de tenaamstelling op het huurcontract willen aanpassen. Alleen uw naam komt dan op het huurcontract te staan. Is de overleden persoon de enige huurder? Dan handelen wij het beëindigen van de huurovereenkomst af met de erfgenamen. Bij opzegging van de huur hebben wij dan wel een akte van overlijden nodig.

Q
Wat gebeurt er tijdens de eindinspectie?

De service-manager/huismeester beoordeelt of de door u uitgevoerde werkzaamheden zijn uitgevoerd, die tijdens de voorinspectie aan u waren doorgegeven. Ook noteert hij de meterstanden, maar let op, u moet deze zelf doorgeven aan het nutsbedrijf.

Q
Wat gebeurt er tijdens de voorinspectie?

De service-manager/huismeester beoordeelt wat er moet gebeuren voordat u de woning oplevert. Denk hierbij aan het schoon achterlaten van de woning, eventuele spullen ter overname en eventuele zelf aangebrachte veranderingen die wel of niet mogen blijven zitten. De service-manager/huismeester noteert alles op het voorinspectieformulier. Tevens ontvangt u een overzicht van de kosten per onderdeel, voor het geval Van der Vorm Vastgoed Groep de genoemde werkzaamheden dient uit te voeren.


Overig

Q
Ik wil mijn garage/parkeerplaats opzeggen, hoe werkt dat?

U dient de huur schriftelijk op te zeggen. De huur kan alleen worden opgezegd halverwege een maand of op de laatste dag van een maand. De opzegtermijn is minimaal één kalendermaand. Een huuropzegging is definitief en onherroepelijk. De huur onder voorbehoud opzeggen is niet mogelijk. Staan er 2 huurders op het contract dan moeten die allebei de huuropzegging ondertekenen.

Q
Wat te doen bij overlastproblemen?

Probeer eerst altijd zelf met de buren in contact te treden. Indien dit niet werkt, verzoeken wij u dit schriftelijk aan ons te melden. U kunt hiervoor het formulier gebruiken op deze pagina. Ook kunt u contact opnemen met mevrouw D. van Nieuwenhuizen (telefoonnummer 010 – 436 9218, e-mail d.vannieuwenhuizen@vormvastgoed.nl). Samen met u zoekt zij dan naar een passende oplossing.

 

 

 

Noodgevallen

In noodgevallen kunt u telefonisch contact opnemen met onze onderhoudsdienst (24 uur per dag bereikbaar).
Telefoon: 010 – 429 26 14
Onder een noodgeval wordt verstaan een situatie, waarbij een directe kans op schade bestaat. Te denken valt aan een grote lekkage, ruitbreuk, inbraak, defecte verwarming bij vorst, kortsluiting met brandgevaar etc.

Wij maken u erop attent dat indien een door u gemelde klacht geen noodgeval blijkt te zijn, zijn wij helaas genoodzaakt de gemaakte extra kosten aan u in rekening te brengen.

 

Werkbon

Wilt u werkzaamheden laten verrichten, vul dan onderstaand formulier in. Wij zullen hierna zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Uw naam

Uw e-mailadres

Adres

Postcode

Plaats

Telefoonnummer

Onderwerp

Uw bericht