Een bijzondere stap richting een nóg veiliger en prettiger winkelklimaat in De Hoven Passage
Vandaag markeerden ondernemers, vastgoedeigenaren, gemeente en veiligheidspartners samen de start van een collectieve aanpak om het winkelcentrum veilig, gastvrij en aantrekkelijk te houden voor bezoekers, medewerkers en ondernemers.
Jorian Broekmeijer (Assetmanager Van der Vorm Vastgoed) vertelt: “Met de introductie van het collectief winkelverbod spreken alle aangesloten partijen één duidelijke ambitie uit: samen zorgen voor een omgeving waarin overlast, agressie en winkeldiefstal geen ruimte krijgen.”
Wethouder Maaike Zwart bracht tijdens het moment symbolisch de eerste sticker aan bij een aangesloten winkel. Daarmee wordt zichtbaar welke ondernemers deelnemen aan deze gezamenlijke aanpak.
Dankzij deze samenwerking kunnen aangesloten winkels sneller schakelen wanneer sprake is van overlast of ongewenst gedrag. Via een beveiligde app worden ondernemers direct geïnformeerd, zodat binnen duidelijke privacy- en veiligheidskaders effectief kan worden gehandeld.
Volgens het Centrum voor Criminaliteitspreventie en Veiligheid (CCV) draagt deze aanpak aantoonbaar bij aan een veiliger en prettiger winkelklimaat.
Met deze stap is De Hoven Passage het 15e overdekte winkelcentrum in Nederland waar deze vorm van collectieve samenwerking wordt toegepast. Een mooi voorbeeld van hoe samenwerking bijdraagt aan een veilige en fijne plek voor iedereen.
Dank aan alle aanwezigen: Anita Monshouwer, Marvin Hake, Johan Kempers, Sandra van Diemen, John van Steenderen, Jorian Broekmeijer, Tim Koch en wethouder Maaike Zwart